Samsun Kültür Turizm A.Ş.

+90 362 457 66 33

HABERLER & DUYURULAR

ER MEYDANINDAN DEMOKRASİ MEYDANINA GELDİLER

28.07.2016 07:17

655. Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşleri Başpehlivanı Recep Kara ve üçüncüsü Şaban Yılmaz, Samsun Cumhuriyet Meydanı ndaki demokrasi nöbetine katıldı.

Edirne de 655. Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşleri nde yarışan ve başpehlivan olan Recep Kara ile aynı güreşlerde üçüncülük elde eden Şaban Yılmaz, Cumhuriyet Meydanı na gelerek Samsunlu vatandaşları selamladı. 15 Temmuz darbe girişiminden sonra Samsunlu vatandaşlar meydanları biran olsun boş bırakmazken, başpehlivanlar da Samsunlulara moral verdi.

YILMAZ: SAMSUN UN SESİNİ YÜREĞİNİ HİSSETTİRDİLER

İlk olarak kürsüye çıkarak konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz, Recep Kara ile Şaban Yılmaz Kırkpınar dan şampiyonlukları alarak Samsun a döndüler. Recep Kara, 2016 Kırkpınar şampiyonu oldu. Şaban da onun üçüncüsü oldu. Daha doğrusu Samsun un sesini ve yüreğini orada hissettirdiler. Onlardan öncede yine Samsunlu bir çocuğumuz Fatih Atlı bize altın kemeri getirmişti. Ama Fatih, sakatlığı dolayısıyla bu sene güreşemedi. Onun yerini Recep Kara doldurdu ve bizi onure etti. Kendisi Ankara Büyükşehir Belediyesi adına güreşti. Kara, dün akşam Ankara da Ben bu şampiyonluğu darbecilere karşı direnen Türk halkına armağan ediyorum dedi ifadelerini kullandı.

SIRT SIRTA VERDİK KEMERİ KARADENİZ E GETİRDİK

Altın kemeri Karadeniz e getirdiklerini belirten Kırkpınar Yağlı Güreşleri üçüncüsü Şaban Yılmaz, Biz Ankara Büyükşehir Belediyesi nde güreşiyoruz ama gönlümüz hep Samsun da. Biz 2016 yılında Recep Kara arkadaşımızla sırt sırta verdik, kemeri Karadeniz e getirdik, sizlere hediye ediyoruz dedi.

GEREKİRSEN TANKIN ÖNÜNE VÜCUDUMUZU SİPER EDERİZ

655. Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşleri Başpehlivanı Recep Kara ise, 15 Temmuz akşamı bu millete darbe yapmak isteyen hainlere karşı, bu millet 100 yıl önce Çanakkale Savaşı ndaki ruhu ile bir kez daha meydanlara inerek Reisi Cumhuru Recep Tayyip Erdoğan ın arkasında durmuştur. Tanklara, toplara karşı vücudunu siper ederek bütün dünyaya şu mesajı vermiştir: Biz hep beraber Türkiye yiz. Hep birlikte olduğumuz müddetçe hangi şer güçler birleşseler dahi bizim sırtımızı yere getiremeyecekler. 2 gün önce 655 incisi yapılan Tarihi Kırkpınar Güreşleri nde dördüncü kez Türkiye başpehlivanı olmayı Allah bize nasip etti. Ben 2015 yılı şampiyonu olan Şaban Yılmaz kardeşimi de tebrik ediyorum. Karadeniz e bir kez daha altın kemeri getirmeyi nasip eden Allah a şükürler olsun. Şair diyor ya,  Er meydanlarını, cenk meydanlarını pehlivansız bırakma Allah ım. Müslümanlıkla yoğrulmuş bu milleti devletsiz, vatansız, bayraksız bırakma Allah ım. Biz er meydanının pehlivanları, yiğitleri olarak, er meydanlarına çıkar sabahlara kadar güreş atarız. Ama bu millet için, bu dava için, bu bayrak için gerekirse o tankın, topun önüne vücudumuzu siper ederiz. Ben bu dava uğruna şehit olmuş, göğsünü siper ederek, kurşun yiyerek, bu vatan, bu bayrak uğruna, bu millet uğruna canını feda eden tüm şehitlerimize Allah tan rahmet diliyorum. Allah hepsini cennette Peygamber Efendimize komşu eylesin. Allah bir daha bu acıları bize göstermesin. Reisi Cumhurumuz artık tamam diyene kadar lütfen meydanları bırakmayalım. Bu meydanlar boş kalmasın şeklinde konuştu. Başpehlivanlara başarı dileyen İlkadım Belediye Başkanı Erdoğan Tok da Samsun un 15 Temmuz gecesinden beri her gece demokrasiye sahip çıktığını söyledi. Meydana ayrıca Tekkeköy Belediye Başkanı Hasan Togar ve binlerce vatandaş katıldı.

TRAMVAY 19:00-01:00 SAATLERİ ARASINDA ÜCRETSİZ OLACAK

28.07.2016 07:16

Demokrasi nöbetine ara vermeden devam eden Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz, her gece Cumhuriyet Meydanı nı dolduran binlerce vatandaşın ulaşımını kolaylaştırmak için talimat verdi: Tramvay Demokrasi Nöbeti süresince saat 19:00-01:00 arasında ücretsiz olacak.

Ordu içerisindeki FETÖ üyesi cuntacıların başarısız darbe girişiminin ardından Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ın çağrısıyla her akşam meydanları dolduran binlerce vatandaş Demokrasi Nöbetine devam ediyor.

Samsun Cumhuriyet Meydanı da her akşam şehrin çeşitli bölgelerinden ve ilçelerinden gelen vatandaşların akınına uğruyor. Binlerce vatandaşla birlikte her gece nöbeti devam ettiren Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz da Büyükşehir Belediyesi olarak bu süreçte tüm imkanlarıyla bu kitlesel demokrasi bayramına büyük destek veriyor.

19:00-01:00 SAATLERİ ARASINDA TRAMWAY BEDAVA

Demokrasi nöbetine gelmek için birçok vatandaşın raylı sistemi kullandığını gözlemleyen Başkan Yılmaz, her türlü fedakarlığı göstererek Cumhuriyete ve demokrasiye sahip çıkan Samsunluların meydana daha rahat ulaşımlarını sağlanması için talimat vererek Hafif Raylı Sistemin demokrasi nöbeti devam ettiği sürece saat 19:00-01:00 saatleri arasında ücretsiz taşıma yapması için talimat verdi.

Başkan Yılmaz; Samsun Halkı, Cumhurbaşkanımızın çağrı yaptığı 15 Temmuz gecesinden buyana adeta bir demokrasi dersi vererek meydanları doldurdu ve doldurmaya da devam ediyor. Bu fedakar halk sabah işine gidiyor akşam da ülkesine ve demokrasisine sahip çıkmak için meydanları dolduruyor. Ben bu insanlar için ne yapsam azdır. En azından bu güzel insanların Cumhuriyet Meydanı na gelişinde ve evlerine dönüşünde rahat etmelerini sağlamak için bir karar aldık. Cumhurbaşkanımız tamam diyene kadar devam ettireceğimiz Demokrasi nöbeti süresince vatandaşlarımızın 19:00-01:00 saatleri arasında Hafif Raylı Sistem araçlarımızdan ücretsiz olarak yararlanabilmeleri için talimat verdim. Dedi.

MAHALLE YOLLARINDA AVRUPA STANDARTI

27.07.2016 05:18

19 Mayıs ilçesini ziyaret eden Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz, Kuşkayası ve Nebiyan Mahallelerinde tamamlanan beton yol çalışmalarını inceleyerek, köy kahvesinde vatandaşların sorunlarını dinledi.

Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz, Samsun un 19 Mayıs ilçesi Kuşkayası ve Nebiyan mahallelerini ziyaret etti. Köy Grup yollarında hayata geçirilen beton yol yatırımlarını inceleyen Başkan Yılmaz, köy kahvesinde vatandaşlarla bir araya gelip sorunlarını da dinlemeyi ihmal etmedi. Köye yapılan beton yol yatırımlarını değerlendiren Başkan Yılmaz, tüm köylerde çalışmaların tam gaz devam ettiğini söyledi. Yapılan hizmetler için Yılmaz a teşekkür eden vatandaşlar özellikle turizm cenneti Nebiyan da yatırımların ardından büyük hareketlilik yaşandığını belirttiler.

BİR ÇOK YOLUN YAPIMI TAMAMLANARAK HALKIN HİZMETİNE SUNULDU

İlçelerde son sürat devam eden yol çalışmalarında önemli mesafe kat edildiğini açıklayan Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz, birçok yolun yapımının tamamlanarak halkın hizmetine sunulduğunu belirtti. Başkan Yılmaz ın Kuşkayası ve Nebiyan Mahalleleri ziyaretine 19 Mayıs İlçe Belediye Osman Topaloğlu ve Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Daire Başkanı Serkan Çam da eşlik etti.

Başkan YILMAZ: Bu Şebeke İnsan Vücuduna Girmiş Bir Virüs Gibi

26.07.2016 08:00

15 Temmuz darbe girişiminde Samsun da yaşananları anlatan Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz, Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu ve Gençlik ve Spor Bakanı Akif Çağatay Kılıç ile birlikte darbe duyumunu sosyal medya üzerinden aldıklarını söyledi.

Başkan YILMAZ:

Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz, cuntacıların darbe kalkışmasının olduğu 15 Temmuz gecesinde Samsun da neler yaşandığını anlattı. Fethullahçı Terör Örgütü (FETÖ)-Paralel Devlet Yapılanması nın (PDY) darbe girişiminde bulunduğu 15 Temmuz akşamı Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu ve Gençlik ve Spor Bakanı Akif Çağatay Kılıç ile birlikte golf sahasının açılış seremonisinin ardından Samsun da bir restoranda akşam yemeğinde olduklarını belirten Başkan Yusuf Ziya Yılmaz, saat 21.00 e doğru darbe girişimini sosyal medya üzerinden öğrendiklerini, darbe haberini aldıktan sonra Vali Konağı na geçerek gelişmeleri oradan takip ettiklerini dile getirdi. Başkan Yılmaz, bakanlar ile durum değerlendirmesi yaptıktan sonra halkla birlikte Cumhuriyet Meydanı na geçerek gelişmeleri sabaha kadar meydandan takip ettiklerini kaydetti.

HEPİMİZİN KİMYASI ALTÜST OLDU

Darbe girişimi akşamını anlatan Başkan Yılmaz, 15 Temmuz akşamından önceki Türkiye ile 15 Temmuz akşamından sonraki Türkiye çok değişti. Hain bir saldırı birdenbire ülkemizin gündemine girdi. Türk Silahlı Kuvvetleri nin (TSK), toplumun belli kesimlerinin içine sızmış, o kesimlerin mensubu gibi gözükerek ülkemizin birliğini bütünlüğünü bozmaya, halkın oylarıyla seçilmiş hükümeti devirmeye yönelik bir kalkışmaya ve hainlerin yaptığı bir olayla karşı karşıya kaldık. 15 Temmuz günü biz Dışişleri Bakanımız Sayın Mevlüt Çavuşoğlu ve Gençlik ve Spor Bakanımız Akif Çağatay Kılıç da Samsun daydı. Birlikte golf sahasının bitiriliş ve açılış seremonisini tamamlamıştık. Ondan sonra da sahilde bir restoranda misafirlerimizle birlikte akşam yemeğini yiyorduk. Saat 20.00-21.00 sıralarında bu kalkışmaya, bu ihtilal girişimine yönelik bu hareketin sosyal medyadaki duyumlarını almaya başladık. Hepimizin kimyası altüst oldu. Başta Sayın Valimiz olmak üzere bir araya gelerek hemen durum değerlendirmesi yapmak ve sonucunda atılması gereken adımları atmak üzere valilik konutuna geçtik. Valimiz, İl Jandarma Komutanımız ve İl Emniyet Müdürümüzü valilik konutuna davet etti. Burada bir durum değerlendirmesi yaparak Samsun daki ve ülke genelindeki gelişmeleri takip etmeye başladık. Çok fazla zaman geçmeden saat 23.00-23.30 gibi çok şükür bunu öğrenen halkımız evlerinden çıkıp klaksonlar çalarak Cumhuriyet Meydanı na gitmeye başladı. Halkımızın bu hareketi protesto eden davranışı kendiliğinden sular seller gibi artmaya başladı. Bu arada Sayın Cumhurbaşkanımızın bir TV kanalına telefonla yaptığı bir bağlantıyla halkımızı sokağa davet etmesiyle de bu hareket inanılmaz bir coşkuya dönüştü. Bu teröristlere karşı adeta bir karşı duruşa dönüşmek üzere bir hareket başladı. Biz o saatlerde Cumhuriyet Meydanı na gitmek üzere hazırlık içindeydik. Valilik konutundan Atatürk Bulvarı na çıktığımızda insanlarımızın ellerinde bayraklarla, Başkanım meydana gidiyoruz diyerek beni de selamlayarak bir coşku selinin oluştuğuna tanıklık ettik dedi.

HAİNLERİN DİRENİŞİNİN NASIL KIRILDIĞINI GÖRDÜK

Saat yarımda Cumhuriyet Meydanı na ulaştıklarını belirten Başkan Yılmaz, Meydandaki büyük ekrandan gelişmeleri takip etmeye başladık. Gerek Ankara da gerek İstanbul da hainlerin direnişinin nasıl kırıldığını gördük. TRT spikerinin baskı altında bildiriyi okumasını ve daha sonra baskı altında bildiriyi okuduğunu anlatmasını hep birlikte izledik. Cumhuriyet Meydanı nda sabahladık. Zaten o günden sonra her akşam Cumhuriyet Meydanı ndayız. Halkımız her gün artan sayısı ve coşkuyla o günden beri Cumhuriyet Meydanı nda demokrasi nöbeti tutuyor diye konuştu.

BU HAİN ŞEBEKE İNSAN VÜCUDUNA GİRMİŞ BİR VİRÜS GİBİ

Ülkenin hain bir şebekeyle karşılaştığını söyleyen Başkan Yılmaz, Hainliklerinin boyutunu her gün biraz daha iyi anladığımız bu hain şebekenin sadece ülkemizin kanunlarıyla cezalandırılmakla kalmayıp Cenab-ı Allah ın da huzurunda gerekli cezayı alacaklarına yürekten inanıyorum. Bu hain şebeke insan vücuduna girmiş bir virüs gibi. İnşallah kısa süre içinde temizlenip, bu bünye hastalıklı bir virüsten kurtulup sağlıklı bir bünyeye dönüşüp inşallah geleceğe daha büyük umutlarla koştuğunuz bir ülkeye dönecektir. Her şey geride kaldı. Geleceğe daha umutla bakacağımız günler bizi bekliyor. Çünkü çocuklarımız bizden bu hainlerden temizlenmiş bir ülke isterler. Biz emanetçiyiz. Biz mirasçı değiliz. Biz bizim çocuklarımıza emanet edeceğimiz, büyüklerimizin bize emanet ettiklerinin sahipleriyiz diye düşünüyorum. Kendimizi varis değil emanetçi gibi görmeliyiz. Allah ım çocuklarımıza bu FETÖ ve Paralel Devlet Yapılanması dediğimiz bu virüsten kurtulmuş bir ülke bırakmayı nasip etsin. 2023 ve 2071 e giden süreç içerisinde iktisaden kalkınmış, dünyanın parlayan yıldızı ve güçlü bir ekonomiye sahip bir ülkeyi çocuklarımıza bırakmak nasip olur inşallah şeklinde konuştu.

BÜYÜKŞEHİR 2 BÜYÜK AÇILIŞA HAZIRLANIYOR

26.07.2016 07:57

Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz AK Parti nin kuruluş yıl dönümü olan 16 Ağustos’ta Samsun için önemli iki büyük projenin hizmete açılacağını duyurdu.

DARBELER BİZİ DURDURAMAZ İŞİMİZİN BAŞINDAYIZ

Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz, ATV ve A Haber televizyonlarına verdiği röportajda darbe girişiminin çalışmalarını asla etkilemediğini belirterek, Samsun Büyükşehir Belediyesi olarak her zaman işimizin başındayız. Gün boyunca şehrimizde hayata geçirdiğimiz yatırımları takip ediyor, geceleri ise demokrasi nöbeti için meydanlara iniyoruz dedi.

SAMSUN İÇİN İKİ BÜYÜK PROJE DAHA HAYATA GEÇİYOR

ATV ve A Haber Bölge Müdürü Mahmut Erdoğan ın sorularını yanıtlayan Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz, Raylı sistem inşaatımız hızla devam ediyor. Gar – Tekkeköy arası Raylı Sistem projemiz 14 kilometre. Bunun 4 kilometresini bitiriyoruz. Önümüzdeki günlerde kupon bir açılış yapacağız. Bin kişilik çok amaçlı bir salon yapıyoruz.  O salonu da hizmete açacağız. Partimizin kuruluş yıl dönümü olan 16 Ağustos ta iki büyük açılışı peş peşe yaparak hizmete, üretime ve hayatın devamına yönelik aksiyonları da ihmal etmeksizin devam ettiriyoruz diyerek açılış müjdesi verdi.

TARİHİ MEKANLARI AYAĞA KALDIRDIK

Samsun Büyükşehir Belediyesi nin tarihi mekanları kullanıma açmak için bir çok proje uyguladığını da sözlerine ekleyen Başkan Yılmaz şöyle devam etti; Büyükşehir Belediyesi olarak bir çok tarihi mekanı ayağa kaldırdık. Panorama 1919 Müzesi 1071 Malazgirt Meydan Muharebesi nden bu yana Anadolu da kurulmuş olan bütün uygarlıkların ve en son genç cumhuriyetimizin kuruluşuna kadar giden süreci anlatan tarihi bir belge bütünü olarak hayata geçti. Burada Kurtuluş Mücadelesi boyunca yaşananları ziyaretçilere etkileyici bir şekilde anlatmak için tabiri caizse yaşatmak için 50 ye yakın projeksiyon ile sinevizyon gösterimi yapacağız. Müzeyi ziyaret edenler adeta o günleri yaşayacak. Milli Mücadele ruhu ziyaretçilere empoze edilecek. Müzemizin açılışını da ilerleyen günlerde yapmayı planlıyoruz. Samsun da milli mücadelenin ilk planlarının hazırlandığı tarihi Şeyh Sadi Tekkesi ni de müze haline getirdik. Burayı da Kuva-yi Milliye Müzesi olarak açacağız. Bu ve bunlar gibi birçok projemiz bir bir tamamlanıyor. Samsunumuzu hedeflerine ulaştırana kadar çalışmalarımızı sürdüreceğiz